Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rok na blogu

Když jsem si přesně na apríla před rokem zakládala tenhle blog, brala jsem to trochu jako prostředek k psycho-sociologickému průzkumu - jo, asi lehká profesní deformace :-). Byla jsem hlavně zvědavá na lidi, které tady potkám...

A že jich bylo ( a je) dost. S některými vzniklo zajímavé virtuální přátelství, které, doufejmež, bude někdy prohloubeno i osobním kontaktem. S dalšími jsem se lehce škorpila v diskuzích. I za takové lidi moc děkuju. Jsem ráda, že tady jste, protože co by to bylo za diskuze bez odlišných názorů... Takže pokud tohle čtete - vážím si vás, i když se někdy (nebo vždy) neshodneme.

Je tady samozřejmě mnohem víc aktivnějších bloggerů, a já jsem navíc poslední měsíc nepřispěla ničím novým. Jednak jsem neměla mnoho času, neb většinu mi nyní polyká příprava na státnice a pracovní činnost. A za druhé - chyběla mi dostatečná inspirace. Nevím, jak to máte vy, ale když já píšu článek, musím cítit, že mi to "jde do klávesnice samo." Prsty jen tančí souběžně s myšlenkami, je to krásná souhra, která by neměla být násilná... Je to pak hrozně znát. 

Články na téma psychologie a komunikace jsem teď převážně  přesměrovala na webový portál psychologie.cz. Pokud se tedy někomu líbily úvahy o různých typech osobnosti, komunikačních kanálech nebo rétorice, najde je spíše tam. Jinak bych je dublovala, a to mi přijde jednak neprofesionální, druhak zbytečné... 

Co tedy dál? Čím přispívat? Politiku mám ráda a zajímá mě - především z hlediska sociální psychologie, ale nechci si vypěstovat pověst politického bloggera. Tak možná občas, jen když mě něco fakt jako už naštve. Což je málokdy, neb v největším vypětí svého cholerismu nakonec většinou mávnu rukou a se slovy „a co, vždyť stejně jednou všichni umřeme" přejdu opět do svého nadneseného racionalistického módu šmrncnutého cynismem. 

Filozofie nebo úvahy o známých oblíbených autoritách - Jungovi, Freudovi, Nietzschem nebo Frommovi jsou určitě velmi zajímavé, ale nemají tak vysokou čtenost jako články na aktuální nebo kontroverzní témata. I když na druhou stranu - právě ti, co tohle čtou, jsou většinou moje krevní skupina. Tudíž by z toho mohl vzejít nějaký další sympatický kontakt. Tak uvidíme... Materiálu je v téhle oblasti habaděj. 

Moc ráda se dělím o různé příhody, neb jako bedlivý pozorovatel okolí, zpovědní vrba, nepoučitelný ironik a empatik zároveň, mám (h)různých zážitků plné kapsy. Je však faktem, že ač o svých příhodách píšu často, mám přitom vždycky rozpačitý až stydlivý pocit. Jako bych odevzdávala lidem část svého „já," jako bych otevírala kus vnitřního světa, který má ještě víc dialogů, dějových linek a souvislostí, než je možno popsat. Resp. než je možno popsat tak, aby to bylo pro čtenáře smysluplné. No, co jiného byste chtěli od introverta, že... 

A vlastně i tenhle příspěvek mi nyní přijde jako slátanina. Nemám inspiraci. Do oken se opírají sluneční paprsky a vyhřívají byt. Pod otevřeným oknem na ulici je slyšet dětský pláč. Od určité doby jsem na dětský pláč přecitlivělá. Srdce se mi svírá, chci potom plakat taky. Snažím se tedy místo toho urputně soustředit na text. Ale čím víc se soustředím, tím víc si připadám jako totální idiot. Nemám inspiraci. Je prvního dubna. To bude tím. Rezignuju na ten nedostatek slov a témat. Dětský pláč venku vystřídal smích. To je to stejné dítě? Jak dokáže žít okamžikem, to je krásné! Škoda, že tuhle vlastnost jsem už téměř pohřbila. Jako většina dospělých...  A přitom to může být tak očistné. Střídání okamžiků... Třeba jako tenhle článek. Je v podstatě o ničem. Doma mi vždy říkali, že jsem mistr okecávání (proto mě asi taky baví ta politika). Jo, článek je o ničem. Ale třeba za okamžik může přijít inspirace. Nádech-výdech. Beru to s lehkostí. Jako aprílový žertík. A jdu se nechat lapit inspirací ven... Mezi plačící a smějící se děti, mezi milující a hádající se páry, znuděné prodavačky v Tescu, přísné měšťáky v ulicích, mezi rozverné bohémy v kavárnách nebo na lešeních hvízdající dělníky... (většinou na to hvízdání odpovím starostlivým „hlavně nespadněte, chlapi!") Protože lidé, lidé a svět - to je ta největší inspirace!  

Díky za vás, milí čtenáři. Díky, že jste to zvládli dešifrovat až sem. Snad brzy tu inspiraci najdu a přenesu ji do dalších článků. Je mi tady, ve světě písmen, slov a zajímavých lidí, moc hezky. 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Andrea Novotná | sobota 1.4.2017 9:23 | karma článku: 11,18 | přečteno: 229x
  • Další články autora

Andrea Novotná

Vzkaz chvilkařům, kteří mne chtějí obracet na svou víru

Článek z minulého čtvrtka Proč už nejsem chvilkařkou vyvolal bohatou diskuzi. Během týdne jsem se střetla s tolika názory, až z toho šla hlava kolem. Jednu věc se však potvrdila: Chvilky? Díky, raději rozum

18.6.2020 v 17:08 | Karma: 43,58 | Přečteno: 2990x | Diskuse| Politika

Andrea Novotná

Proč už nejsem chvilkařkou

Tohle se mi nepíše snadno. Fakt ne. A jsem si vědoma, že určité lidi tím bodnu. Ale oni taky bodli mě... Vždy totiž zamrzí, když si nějaká skupina přivlastní právo na neomylnost a odsoudí a zavrhne ty, kdo mají jiný názor.

11.6.2020 v 17:12 | Karma: 49,16 | Přečteno: 41428x | Diskuse| Politika

Andrea Novotná

Vánoční transformace

Vánoce máme spojeny s láskou, rodinou a blízkostí. Jak to ale taky může dopadnout, když trávíte nejkrásnější svátky v roce sami?

4.1.2020 v 18:27 | Karma: 21,63 | Přečteno: 899x | Diskuse| Společnost

Andrea Novotná

O Mirkovi a zlatokopce

Aneb co všechno je chlap schopný udělat pro jednu ženskou... Tenhle příběh se stal mému kamarádovi.

21.7.2019 v 15:38 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3500x | Diskuse| Společnost

Andrea Novotná

Černá labuť v nás

Možná jste ten film s Natalií Portman také viděli. Herečka za věrohodné ztvárnění hlavní role dostala Oscara...

23.6.2018 v 9:43 | Karma: 15,28 | Přečteno: 471x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla

24. dubna 2024  14:31

Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6226x
Podnikám, jsem členkou ODS a studuji bezpečnostní politiku.

Zajímá mě svět, lidé, veřejné dění. Píšu, abych se podělila o názory, postřehy a dojmy. 

 

 

Seznam rubrik