Mám staršího partnera - no a co?

17. 05. 2016 16:21:18
Patřím ke skupině žen, která je okouzlena staršími muži. Kdykoli to někde řeknu, dostane se mi potměšilého pohledu. Panuje představa, že vztah mladé krásné ženy a staršího zkušeného muže slepují peníze. Opravdu? Jen a pouze ne.

Už od doby, kdy lidé v pubertálním věku zkoušejí koketovat s opačným pohlavím jsem měla problém. Nikdo z mých vrstevníků mě absolutně nezajímal. Nechápala jsem, jak mohou moje kamarádky chodit s kluky v našem věku. Jo, někdy sice tyto „ucha” byla o pár let starší, ale stejně se jednalo pořád o chlapce. Bez zkušeností. Bez šarmu. A s podivným hlasem (to mutování musí být vážně peklo). Já byla naopak fascinovaná muži tak mezi 40 až 55 lety. Doma z toho šíleli. Pochopitelně. Kamarádky to moc nechápaly. Pochopitelně. Já se trochu styděla. Pochopitelně. Ale za žádnou cenu jsem se nechtěla přizpůsobit většinovému diktátu. Jenže taková fascinace staršími muži sebou nesla hodně komplikací. Nejsem zrovna z těch, kdo by druhým rád „lezl do zelí” (v tomhle věřím na zákon karmy). A řekněme si upřímně - mnoho starších mužů už je zadaných nebo rovnou ženatých. Pak je tady určitá skupinka rozvedených. Při představě, že bych domů přivedla rozvedeného přítele a vyvdala třeba čtyři děti, je jasné, že bych způsobila rodině hromadný infarkt. Nebo sobě vydědění. Pak zbývá třetí skupina. Muži mezi 40 a 55 lety - svobodní. Na mysl se dere ten příšerný výraz „starý mládenec.” Vnuká to nejrůznější myšlenky, proč jím asi dotyčný je. Když pominu tak ušlechtilou činnost, jakou je duchovní zasvěcení, nebo materialistickou záležitost, jakou je workholismus...napadají mě vlastně jen další „ismy.” Alkoholismus, egocentrismus, sadismus... No, popojedem...

Během let, kdy se moje preference nijak nezměnily, jsem si tuhle otázku položila během sebezkušenostního psychologického výcviku. A rázem bylo všechno jasné. Chyběl mi otec. Ten biologický se mnou pobyl jen necelé dva roky, než ho k smrti zničil alkohol. A nevlastní táta sice zastoupil otcovskou postavu, ale zastoupil ji velmi dominantně, nesmlouvavě a manipulativně. Bála jsem se ho a nedokázala jsem s ním nikdy navázat důvěrný vztah. Dnes jsem mu už odpustila, vidím, že to v životě taky neměl snadné, ale silně mě ovlivnil v mnoha směrech. I v přístupu ke vztahům.

Po racionální stránce si tuto skutečnost uvědomuji, avšak ta emoční stránka na tom nechce nic měnit. I když to někdy přináší nesnáze, a lidé na to hledí skepticky. Je velmi jednoduché šmahem odsoudit a zaškatulkovat slečnu po boku staršího muže jako zlatokopku. Samozřejmě, že jsou takové případy, kdy je žena s mužem jen z vypočítavosti. Ale i mezi partiemi kolem třicítky lze dnes najít množství majitelů zlatých kreditek. A peníze nejsou všechno. Jak říkám z vlastní zkušenosti, na starších mužích se mi líbí - hlavně ty zkušenosti. Takový muž už v životě něco prožil. Poslouchat jeho zážitky je někdy zábavné, jindy velmi poučné. Starší muž se dívá na svět jinak než vyjukaný dvacátník. Z rukávu vytáhne rady. Dá podporu. Musím říct, že několikrát jsem řešila důležitou situaci a trpěla jsem nejistotou a strachem. Starší muž po boku se jen usměje a klidným hlasem řekne: „Tohle bývá tak a tak...Můžeš udělat to a nebo tohle...” Prostě se vyzná. Uklidní mě. Inspiruje mě. Když je takový starší muž nejen zkušený, ale také laskavý a podporuje mou seberealizaci, představuje neodolatelnou kombinaci. Počet nul na výplatní pásce pak pro mě není důležitý. Ačkoliv - je to prostě tak, že starší, schopný a cílevědomý muž nějaké peníze jistě mít bude... Bylo by trochu nelogické, kdyby žil v garsonce a jedl konzervy.

Další věcí, kterou zaznamenávám spíše u starších mužů, je galantnost. Taková gesta jako je podržení dveří nebo tašky, začínají být mezi mladšími ročníky nedostatkové zboží. Znám jednoho muže, který ženám líbá ruku. Recese, řekne někdo. Nebo je to pošuk, praví druhý. Ani jedno, říkám já. Je to milý starší muž, který ženy ctí a takhle jim projevuje náklonnost. Všem. Je jedno, jestli před ním bude stát anglická královna nebo nádražní uklízečka. Jsem touto jeho vlastností velice okouzlená. Úcta a galantnost jsou věci, které mi u vrstevníků chybí. Aspoň tak to vnímám, když se rozhlédnu kolem. Je možné, že jsem jen neměla štěstí na mladého gentlemana, ale i tak... Nedostal by mě. Chybí mu ty výše uvedené životní zkušenosti :-)

Nutno dodat, že to funguje i opačně. Vždy o mě projevovali zájem především ti starší... A tak mi výraznou přízeň, která se lišila od přístupu k jiným žákyním, ale která naštěstí nepřekročila meze, projevoval v patnácti letech na základní škole o generaci starší učitel němčiny. Pak to byli různí známí i neznámí, zkrátka, věděla jsem, že je to jako magnetická síla - já přitahuju starší a oni přitahují mě. Naopak vrstevníci, tak na první pohled podobní, mě odpuzovali. A také oni nijak neprojevovali angažovanost. Tak se stávalo, že moje kamarádky ve škole randily s kluky z vyšších ročníků, a já měla nabídku od nějakého podnikatele, který by tu školu mohl klidně dotovat... Nechtěla jsem to říkat, bála jsem se odsouzení a taky závisti. Ale mohla jsem za to?

Se svou slabostí pro muže, kteří by mi věkově mohli dělat otce, jsem to neměla nikdy snadné. A zřejmě to tak bude dál. Nehodlám na tom nic měnit, i když „nikdy neříkej nikdy.” Nevím, kdo mi do cesty vkročí, ale zatím mladé muže z okolí přísně selektuju. „Zavíráš si tak cestu, Andreo,” říká mi jedna moje kamarádka. „Je dobré mít o partnerovi představu, ale když mladého předem odsuneš jako nevhodného kandidáta, aniž bys ho víc poznala, nemůžeš vědět, jestli se nepřipravuješ o hezkou budoucnost.” Vím, že kamarádka má pravdu. Člověk nikdy neví, kde na koho narazí, ale... Psychologové potvrzují, že absence otce nebo nevhodný mužský vzor v dětství později skutečně formuje dívčí partnerskou volbu. Ostatně, s chlapci je to podobně. Chybějící matka může vyvolávat touhu po starší partnerce. Vzhledem k tomu, že po rozvodu je vyšší procento dětí svěřováno do péče ženy, není mezi muži tak vysoký počet těch, kdo v partnerce hledají matku. Příklad s dívkou a starším mužem coby suplovaným otcem, je četnější. Až tedy příště uvidíte krásnou mladou dívku se starším a „shodou okolností” (váhala jsem, zda použít uvozovky) bohatým mužem, možná to nebude prvoplánová milovnice šperků, luxusních šatů a dovolených. Kdybyste se té dívky zeptali, možná by jste zjistili, že neměla tatínka. Nebo měla, ale ten se k ní nechoval hezky. No, a možná to bude opravdu pouhá zlatokopka, které je jedno, s kým chodí, hlavně, aby to sypalo... Kdo se však nezeptá, nic se nedozví...

Zakončím tento článek trochu cynickou poznámkou, kterou pronesla jedna moje „podobně postižená” známá. Na otázku, jaký největší klad má pro ni randění se starším mužem (v jejím případě, tuším, šlo o téměř 30 letý věkový rozdíl), zamyšleně odpověděla: „Hm...Tak, řekla bych, že jednou z velkých výhod vztahu s výrazně starším chlapem je to...že ti odpadá problém s tchyní.”

No, každý jsme nějaký... A láska přece kvete v každém věku :-)

Autor: Andrea Novotná | úterý 17.5.2016 16:21 | karma článku: 38.49 | přečteno: 8371x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 16.73 | Přečteno: 222 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.27 | Přečteno: 142 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 19.50 | Přečteno: 256 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4993

Podnikám, jsem členkou ODS a studuji bezpečnostní politiku.

Zajímá mě svět, lidé, veřejné dění. Píšu, abych se podělila o názory, postřehy a dojmy. 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...